LostinEgypte2016.reismee.nl

Ontdekdag

Vandaag stond in het teken van de ontdekking. De ontdekking dat de bedden niet slecht zijn (lees;niet geslapen want ik mis mijn waterbed). De ontdekking dat wegwerpmesjes niet fijn zijn. De ontdekking dat een ontbijtbuffet gelijk staat aan ongeneerd schransen. De ontdekking dat Wilco ineens het strand prefereert boven het zwembad (moet ik me nu zorgen gaan maken?). De ontdekking dat we de zonnebrand kwijt zijn (toch echt in de koffer gedaan). De ontdekking dat Wilco een watje is betreffende beestjes (heremietkreeftjes die over het strand scharrelen). En de ontdekking dat een siesta zalig, maar ook broodnodig is.

Wat hebben we vandaag gedaan? Daar kunnen we kort over zijn. Zonnen, lezen, dutten, eten, drinken, weer zonnen, lezen, dutten, drinken en dat niet perse in die volgorde.

Het hotel beschikt over een prima buffetrestaurant, en 2 a la carte-restaurants. De reservering voor morgen hebben we dus geregeld. Het personeel is zeer gedienstig, en alles wordt direct achter je gat opgeruimd. Nu trek ik altijd de bedden glad, maar bij terugkomst in de kamer waren de bedden verschoond en strak, en zat er een pauw op het bed (gevormd van handdoeken). Ook de poolbar/restaurant verdient zijn pluim. Vanaf half 1 is het aanvallen op een themagerecht. Vandaag de beefburger met frites of een pizza. Salade en gebakje naar gelieve te pakken. Een ding is zeker, we komen wel doorvoed terug.

Het strand heeft een 300m lange pier, waar je aan het eind kan snorkelen bij een koraalrif. Het strand loopt nauwelijks af (300m lang enkeldiep). Hierna zie je in het azuurblauwe water de verschillende koralen, vissen, zee-egels als voetballen zo groot (ik weet wat ik morgen ga doen). Ik ga me laten overhalen te snorkelen. Het is bijna 30 jaar geleden dat ik met onderwaterhockey nog een snorkel in mijn bek heb gehad. Maar dit mag ik niet missen. Wilco gaat niet mee duiken, want Chewbacca is bang voor het zoute water, alle beesten die hij mogelijk zou kunnen tegenkomen, en hij is er van overtuigd dat hij teveel blijft drijven. Hij zal ws vanaf de pier foto's maken van mijn kont en het rietje boven water.

Ook zijn er meerdere zwembaden, een kuuroord, duikschool, quads, shashabar en een klein winkelcentrumpje. Hier hebben we een volgende ontdekking gedaan.

We hadden uiteraard zonnebrand nodig, en Wilco (Jood) die afdingen tot een kunst heeft verheven, dacht goed te dealen. Zonnebrand 5 euro, olie 10 euro. Dit vond hij te duur. Wat zegt de verkoper: together 15 euro's specially for you. Wilco; " deal". Wat zal die verkoper gelachen hebben, en Wilco liep een uur later nog te balen.

Voor nu zitten we te genieten van de kinderdisco (missen we wat?), we kunnen de kinderliedjes nog steeds meezingen (hoofd, schouder, knie en teen, I am a music man, Hoky Poky) Later volgt er een bingo (ja we hebben die leeftijd inmiddels bereikt) en een MIC-show?

Na een rondje cocktailtjes, wijntjes (mijn rose wordt steeds witter?), biertjes, zijn we terug bij de colaatjes. Het beste middel tegen spetterpoep. Beter voorkomen dan genezen.

We sluiten de avond af met een spelletje en weer wat lezen.

Vera

Heerlijk geschreven,

Gelachen om Wilco's Afding specialistme :D

En fijn om te lezen. Zijn we er toch een beetje bij :P

Lia

Wat een verslag hahahahaha
Nicolet je moet echt een boek gaan schrijven hoor meid, geweldig zoals jij kan schrijven.
Ik wist niet dat mijn broertje zo'n mietje was, ooh wacht....dat is zijn moeders naam, vandaar hahahaha.
Geniet nog maar fijn xxx

Heleen

Die liedjes zijn altijd handig, snorkel als rietje voor de cocktail gebruiken?
Onderwater wereld is super mooi go for it
En doseren gaat jullie goed af hahaha